New York Post plays dumb about Obama ring story

Blog ››› ››› ERIC BOEHLERT

On Tuesday, Rupert Murdoch's flagship newspaper hyped the British tabloid report about Obama having ordered a $30,000 "thank you" ring for his wife Michelle. And yes, the Post claimed the story was rich in symbolism:

The country's economy is in shambles, but President-elect Barack Obama is reportedly sparing no expense when it comes to bling for his first lady.

Loved the "bling" reference to the first African-American First Lady, didn't' you?

Anyway, turns out the story's not true. Both Obama's camp and the Italian jeweler in question have denied the report, a fact even Matt Drudge conceded. But according to Nexis, the Post remains mum about the facts surrounding a false story it hyped.

We've changed our commenting system to Disqus.
Instructions for signing up and claiming your comment history are located here.
Updated rules for commenting are here.