Rupert Murdoch's Sun accused of campaigning against the UK's Labour party

Blog ››› ››› MEDIA MATTERS STAFF

From The Guardian:

Labour hit back at the Sun today after the paper caused Gordon Brown to apologise to the mother of a dead serviceman who took offence after he sent her a handwritten letter of condolence that misspelled her name.

Lord Mandelson said that, although Brown's handwriting was "not great", people should understand that the row was being orchestrated by a paper that was actively campaigning against Labour.

Jacqui Janes, the mother of Grenadier Guardsman Jamie Janes, who was killed in Afghanistan on 5 October, received the letter days after her son's death. But, according to today's Sun, Janes had only read the first few lines before she "threw it across the room in disgust".

Downing Street said that the prime minister called Janes last night after he learned that she had contacted the newspaper. "He apologised for the letter and the way she feels about the letter," the prime minister's spokesman said.

Brown, who writes a handwritten letter to the relatives of every serviceman killed in action, has notoriously bad handwriting. Some attribute this to his eyesight, which has been poor since a rugby accident in his teenage years left him blind in one eye.

The Sun is one of several media outlets owned by Rupert Murdoch's News Corp., including Fox News Channel and the NY Post.

Previously:

"Voice of the opposition": Fox News openly advocates against Democratic Congress, White House

Research and communications arm: Fox News is home to GOP in exile

Person
Rupert Murdoch
We've changed our commenting system to Disqus.
Instructions for signing up and claiming your comment history are located here.
Updated rules for commenting are here.