Blog

  • On Alex Jones, Author Gary Byrne Speculates About Clintons Murdering People (And Whether They’ll Murder Him)

    Blog ››› ››› ERIC HANANOKI

    Former Secret Service officer Gary Byrne suggested on Alex Jones’ conspiracy radio show that the Clintons may murder him over his anti-Clinton book and pointed to “rumors of people that have had accidents” in Arkansas. Byrne also said he wouldn’t be “surprise[d]” if Jones’ theory that the administration let the Benghazi attacks happen on purpose to have Ambassador Chris Stevens “whacked” was true

    Byrne recently released the book Crisis of Character, which argues that Hillary Clinton doesn’t have the temperament to be president and invokes decades-old conservative media conspiracy theories about the Clintons (including regarding the death of White House aide Vince Foster). Media have discredited the book, finding that it’s a “rehash of old rumors,” there’s “holes in his story,” and his allegations are “contradicted by his own testimony.” Secret Service veterans have also cast doubt on Byrne’s credibility, arguing he “could never have seen any of what he claims.”

    He appeared on the June 30 broadcast of The Alex Jones Show to promote the book. Jones is a pro-Trump radio host and the proprietor of Infowars.com. He is well-known for believing in toxic conspiracy theories about national tragedies, including the Oklahoma City bombing, Boston Marathon bombing, the Newtown, CT, school shooting, and 9/11.

    Jones began the interview by telling Byrne, “I hope you don’t have any car accidents or airplane accidents or anything because the Clintons are organized criminals in my view and there’s a lot of death around them. … you’re putting your life on the line here.” Jones later added that he hopes Byrne has taken out life insurance, to which Byrne replied: “We knew what we were getting into and we’ve taken our precautions and did our due diligence. We’ll keep our fingers crossed”:

    ALEX JONES: Mr. Byrne, I hope you don’t have any car accidents or airplane accidents or anything because the Clintons are organized criminals in my view and there’s a lot of death around them. But I’m going to stop right there. Mr. Byrne, thank you so much for coming on. CrisisofCharacterbook.com, let’s go to the waterfront here. Tell us -- I mean, you’re putting your life on the line here. I think that goes unsaid.

    GARY BYRNE: Thank you.

    […]

    JONES: Well you know FBI agents that worked in the White House and others have been audited, harassed, all sorts of things have happened. I don’t want to get into speculation areas here.

    BYRNE: Sure, sure.

    JONES: But making the decision with you and your family to write this book, I mean really nobody else has the huevos to do this. Maybe one other person. I mean I’ve got to say, sir, I really hope you’ve got a big insurance policy taken out for your family.

    BYRNE: Yeah, so we knew what we were getting into and we’ve taken our precautions and did our due diligence. We’ll keep our fingers crossed.

    […]

    And it’s not just about her crisis of character. It’s a little bit about my crisis of character, too, the process of deciding to do this and putting yourself and your family at this kind of risk.

    JONES: Yeah, I can hear it in your voice. You have really put yourself at risk, folks. I hope listeners understand this is not a game.

    Byrne later pushed the conspiracy theory that the Clintons had people murdered in Arkansas. He related the story of him talking to an unnamed deputy from Arkansas, stating:

    BYRNE: The guy looked at me, I mean right through me, and he said, “Let me tell you something, Gary. These guys can spin manure into gold. Everything you hear about them is true. Believe it. And he [President Clinton] will get elected, and he’ll be there eight years.”

    And this guy was as serious as a heart attack. And then he told me all these bizarre stories about all these rumors of people that have had accidents, the stuff that you were referring to before. So yeah, I definitely think that if she gets elected that we’re going to see the crazy stuff we’ve seen for the last eight years is going to unfortunately look like a walk in the park.

    Jones told Byrne that the Benghazi attacks were “on purpose to ship the missiles to Al Qaeda,” and that the administration had Ambassador Stevens “whacked” when he refused to go along with the plan. Byrne responded that “nothing would surprise me anymore” and agreed with Jones that Clinton is “evil.”

    JONES: You’re just too honorable of a guy, brother, to see that Benghazi was on purpose to ship the missiles to Al Qaeda to take over Syria and the Turkish ambassador was there that morning and Ambassador Stevens said no, so they pulled the security and had him whacked. But I’m not going to get off on a rabbit trail, it's just that she’s way more evil --

    BYRNE: Right.

    JONES: Than I think you’re even getting at.

    BYRNE: No, well obviously she is and that’s not something I experienced, but I certainly believe that to be true. I mean nothing would surprise me anymore after what I saw those years, and what’s happened since then.

  • Even This Conservative Columnist Thinks Trump's Plan On Trade Is “A Scam”

    Steve Chapman: “It's A Scam, Skillfully Pitched To Fool The Gullible”

    Blog ››› ››› ALEX MORASH

    Conservative Chicago Tribune columnist Steve Chapman joined a chorus of media and policy experts from across the political spectrum in criticizing Donald Trump’s promise to bring back American manufacturing jobs by curbing free trade.

    Chapman slammed Trump on June 29 in the Chicago Tribune for the policies Trump outlined in a speech on trade one day earlier. Trump advocated against globalization and the lowering of trade barriers brought about by free trade deals like the North American Free Trade Agreement (NAFTA) and World Trade Organization (WTO). Trump referred to his trade policy ideas as a path toward “Declaring America’s Economic Independence,” which he claimed would lead to increased economic activity that would “Make America Wealthy Again.”

    Chapman chided Trump’s simplistic look at global commerce, saying, “It's a scam, skillfully pitched to fool the gullible,” and echoed criticism of Trump from economist and Economic Policy Institute (EPI) president Lawrence Mishel. While Mishel criticized Trump for whitewashing the Republican Party’s free trade legacy and ignoring progressive initiatives that would benefit American workers, Chapman pointed out that manufacturing output in the United States is actually “54 percent higher today” that it was when NAFTA went into effect in 1994 and “27 percent higher” than it was before China joined the WTO in 2001. Progressive organizations like EPI have highlighted the negative consequences that free trade arrangements have had on the American labor market -- specifically with regard to NAFTA and China -- but as Chapman notes, part of the decline in manufacturing employment is the result of greater efficiencies in production stemming for automation and technological advances; “companies have learned to produce more goods with fewer people.” From the Chicago Tribune (emphasis added):

    The vision Trump conjures is one of alluring simplicity. He promises to achieve "economic independence" by abandoning globalization, instead using American workers to produce American goods. This change, he said, would "create massive numbers of jobs" and "make America wealthy again."

    It's a scam, skillfully pitched to fool the gullible. His framework is a house of cards built on sand in a wind tunnel. Its most noticeable feature is a total divorce from basic economic realities.

    [...]

    In the first place, the expansion of manufacturing jobs is not synonymous with prosperity. As countries grow richer, manufacturing's share of employment declines. South Korea, singled out by Trump for killing American jobs, has seen it shrink by nearly half since 1991. Japan and Germany have followed a similar path.

    But U.S. manufacturing output is 54 percent higher today than in 1994 and 27 percent higher than in 2001. Those years are pertinent because 1994 was the year NAFTA took effect and 2001 is the year China gained entry to the World Trade Organization — events Trump portrays as catastrophic for American industry.

    Manufacturing jobs have vanished not because we don't manufacture anything but because companies have learned to produce more goods with fewer people. Higher productivity is what eliminated most of the jobs Trump mourns. He's no more capable of restoring them than he is of bringing back the dodo.

    [...]

    Blaming Mexico and China for the fate of our steel industry is like blaming email for the decline of telegrams. The biggest reduction in steel jobs came before the globalization of the past two decades. The number fell from 450,000 to 210,000 in the 1980s.

    The total today is about 150,000. Even if Trump could manage the impossible feat of doubling the number of steelmaking jobs, it would be a blip in the overall economy — which adds more jobs than that every month.

  • Did The Washington Post Just Violate Its Own Policy On Climate Science-Denying Letters?

    Blog ››› ››› ANDREW SEIFTER

    The Washington Post published a letter to the editor by the Heritage Foundation’s Hans A. von Spakovsky that appears to directly violate the newspaper’s policy against publishing letters that deny the scientific consensus on human-caused climate change.

    In the June 29 letter, which took issue with a recent Post op-ed by Yale Law School Dean Robert Post, von Spakovsky asserted:

    [Robert Post] called global warming “perhaps the single most significant threat facing the future of humanity.” But human-induced global warming is unproven, not an undisputed fact.

    However, in 2013, the Post’s then-letters editor Michael Larabee told Mother Jones that the newspaper has a policy against running letters that flatly deny human activities are causing climate change. Larabee stated: “It's our policy as well not to run letters to the editor that are factually inaccurate, so we wouldn't publish a letter that simply says, 'there's no sign humans have caused climate change.' … That's a broad absolute that doesn't take into account the existence of large amounts of science indicating otherwise." Larabee is now the oped editor at the Post; Jamie Riley Kolsky is now the Post’s letters editor.

    Speaking to Media Matters in 2014, Post editorial page editor Fred Hiatt said that climate science deniers would not be completely barred from the Post’s opinion pages. But Hiatt also reiterated that the Post seeks to avoid publishing letters that are “factually inaccurate,” which should certainly apply to von Spakovsky’s claim that “human-induced global warming is unproven.” At least 97 percent of climate scientists say that human activities such as burning fossil fuels are causing climate change, and scientists are as certain that human activities are driving global warming as they are that cigarettes can kill.

    To make matters worse, the Post also failed to disclose a glaring conflict of interest in von Spakovsky’s letter. The letter was a defense of ExxonMobil, which is currently under investigation by several attorneys general who are seeking to determine whether Exxon committed fraud by deliberately withholding truthful information about climate change from shareholders and the public in order to protect its profits. Yet the Post identified von Spakovsky only as a senior legal fellow at the Heritage Foundation, neglecting to mention that the Heritage Foundation has received almost $800,000 directly from Exxon since 1998.

    The letter by von Spakovsky also marked at least the fourth time that the Post has published the bogus claim the attorneys general investigating ExxonMobil for fraud are trampling the company’s First Amendment rights. If Exxon has indeed committed fraud, “its speech would not merit First Amendment protection,” as Yale’s Robert Post explained in his June 24 op-ed.

  • Washington Post Highlights Trump’s Empty Progressive Promises On Jobs, Trade

    The Economic Policy Institute Wants Nothing To Do With Trump's "Scam"

    Blog ››› ››› CRAIG HARRINGTON

    According to The Washington Post, the progressive economic think tank Donald Trump repeatedly cited during a recent speech on his trade policy agenda is slamming the presumptive Republican presidential nominee for distorting the facts and ignoring other initiatives that would boost the economy -- all in an attempt to “scam” hard-working Americans.

    During a June 28 speech at a metal recycling facility in Monessen, PA, Trump outlined a trade and manufacturing policy agenda that draws heavily from research performed by the progressive Economic Policy Institute (EPI). Washington Post reporter Greg Sargent was first to report that EPI president Lawrence Mishel rebuked Trump’s agenda for misleading the public on globalization and wage stagnation -- by blaming our trade policies for flat wages and fewer jobs -- while ignoring progressive initiatives like lifting the minimum wage, expanding overtime protections, and increasing union membership (emphasis added):

    So it’s worth noting that the EPI — in a lengthy statement sent my way — now says that Trump’s account of what has happened to American workers in recent decades is simplistic in the extreme; that Trump is actually a lot more friendly to GOP economic orthodoxy than most observers have noted; and that Trump’s actual prescriptions fall laughably short of what needs to be done to help those workers.

    Trump boasted in his speech that “under a Trump presidency, the American worker will finally have a president who will protect them and fight for them,” and repeatedly accused Clinton and other politicians supported by financial elites of “betraying” American workers by prioritizing globalization over their interests.

    But Lawrence Mishel, the president of the EPI, sent me a critique of the speech. Mishel noted that Trump’s account suggests that only government officials — particularly the Clinton administration and Democrats who supported trade deals such as NAFTA — are to blame for flat wages. He argued that Trump conspicuously left out the role of Republicans in this whole tale, as well as the business community’s use of its power to keep wages down and erode countervailing power on the part of labor.

    As Sargent and Mishel note, Trump has appropriated a populist tone on international free trade agreements, but his other stated positions on tax and economic policy decidedly favor the corporatist right wing. The incongruity of Trump’s positions led Mishel to conclude his response by labeling Trump’s speech for what it was: “a scam.”

    For months, Media Matters has documented how media have tended to gloss over Trump’s extremist positions with a misleading “populist” veneer. According to reports, his top economic policy advisers are discredited right-wing pundits Stephen Moore and Larry Kudlow -- known for their strict adherence to trickle-down economics, their willingness to distort reality for political gain, and their rank professional incompetence. Last September, right-wing media falsely labeled Trump’s tax reform plans a “populist” agenda when it was actually a budget-busting giveaway to the rich that wilted upon closer inspection. In April, experts slammed Trump’s proposal to eliminate the national debt in just eight years as “impossible” and “psychotic.” In May, Trump was criticized for his “insane” plan to default on U.S. federal debt, and then for his “disastrous” suggestion that the U.S. could solve its long-term debt problems by printing money.

    Even in the case of free trade, Trump’s rhetoric may be populist, but experts and media critics argue that his positions are untenable. As CNN’s Ali Velshi pointed on during the June 29 edition of New Day, Trump’s attempt to solely blame the Clinton administration for jobs lost to globalization was “highly dishonest.” On the May 6 edition of New Day, CNN analyst Rana Foroohar slammed Trump’s nascent trade agenda as being “either a bad idea, or impossible.” (Furthermore, Trump’s penchant for comparing trade deals to the horrifying violence of “rape” leaves him far outside the rational mainstream of political discourse.)

    As Sargent noted, Trump’s June 28 policy speech seemed to be an attempt “to stake out positions on trade and wages that are … perhaps even to the left of Hillary Clinton and Democrats.” MSNBC political reporter Benjy Sarlin and Fortune politics writer Ben Geier both argued in June 29 articles that the speech was an overt attempt by the GOP front-runner to court supporters of Sen. Bernie Sanders (I-VT), the runner-up in the Democratic presidential primary. Trump even quoted a common refrain from Sanders’ own stump speeches during a series of attacks on Clinton, saying she “voted for virtually every trade agreement that has cost the workers of this country millions, millions of jobs” -- a claim that PolitiFact labels as “half true” at best.

    Given his previous extremist economic positions, Trump’s statements on trade -- which were chided by both the right-leaning U.S. Chamber of Commerce and left-leaning labor unions including the AFL-CIO -- seem to be born not of conviction, but rather of expedience.

  • Trump Surrogate Howie Carr Claims Trump Told Him Not To Apologize For “War Whoop”

    Blog ››› ››› MEDIA MATTERS STAFF

    According to Donald Trump surrogate and Boston-based radio host Howie Carr, the presumptive GOP presidential nominee told him “Whatever you do, don’t apologize” for imitating a Native American “war whoop” to mock Sen. Elizabeth Warren (D-MA) during a Trump rally.

    While introducing Trump during a June 29 rally, Carr, who has a long history of mocking rape victims, Muslims, Catholics, and the LGBT community, imitated a Native American “war whoop” to mock Warren whom Donald Trump has been calling Pocahontas for the last several weeks. Trump and Carr are close friends who have vacationed and golfed together at Trump’s Mar-a-Lago-Club Resort as recently as December.

    Carr wrote in a blog post that following the immediate negative coverage of his comments, Trump told him not to apologize while the two flew on Trump’s private plane. According to Carr, Trump said “You never hear me apologize, do you? That’s what killed Jimmy the Greek way back. Remember? He was doing okay ‘til he said he was sorry,” a reference to the former sports commentator and Las Vegas bookie who was fired for saying that black people were “bred” to be better athletes than whites. Carr doubled down on the comments saying he has no intention of apologizing “for mentioning the name of the fake Indian and then doing a few seconds of a war whoop”:

    ABOARD TRUMP ONE – The candidate loosened his tie and offered me some advice.

    “Whatever you do, don’t apologize,” he said. “You never hear me apologize, do you? That’s what killed Jimmy the Greek way back. Remember? He was doing okay ‘til he said he was sorry.”

    Not to worry, I wasn’t going to say I was sorry for mentioning the name of the fake Indian and then doing a few seconds of a war whoop. About an hour earlier, I had been at the Cross Insurance Center in Bangor, warming up a crowd of maybe 5000 Trump supporters for Gov. Paul LePage before he introduced The Donald at a weekday rally I was speaking extemporaneously when I free-associated Fauxchohantas’ name, and suddenly a war whoop seemed appropriate for the occasion.

    How many moons have I been challenging Lieawatha to submit to a DNA test? Scott Brown brought up the issue of her forked tongue again on Fox earlier this week. But yesterday it goes viral, because I’m speaking live on youtube and who knows where else on the Internet.

  • John McCain Speaks Out Against Torture As Fox News Praises Trump For Waterboarding Comments

    Blog ››› ››› ANDREW LAWRENCE

    Senator John McCain (R-AZ), former POW and survivor of torture, denounced the use of torture as ineffective and counterproductive after Donald Trump advocated waterboarding and “much worse” to fight terrorism. Fox News figures praised Trump’s advocacy of illegal interrogation and pushed for President Obama to adopt similar strategies.

    During a June 28 campaign rally at Ohio University Eastern Campus, Trump called for the United States to “fight so viciously and violently” against terrorists and “fight fire with fire.” Trump also advocated for the use of waterboarding and “much worse” against enemy combatants.

    Trump had previously advocated for techniques “tougher than waterboarding” as well as proposing the killing of innocent family members of enemy combatants. In May, Trump attempted to walk back those comments by acknowledging “that the United States is bound by laws and treaties,” but has since returned to proposing policy that he once recognized would force a “military officer to disobey the law.”  

    Fox News hosts largely supported Trump’s plans for the illegal techniques. Fox’s Peter Hegseth argued that the United States “can maintain our values while still ruthlessly going after ISIS,” and Fox host Eric Bolling downplayed torture, saying “God forbid we pour water on terrorists’ faces.”

    But on June 29, Senator McCain joined Fox’s On the Record with Greta Van Susteren, where host Greta Van Susteren asked McCain about Trump’s advocacy for torture. McCain pointed out that numerous military leaders have said “that it not only doesn’t work, but it is counter-productive because you get bad information.” Furthermore, McCain argued that “it’s about us, not about them,” making the point that torturing enemy combatants is a contradiction of American values:

     

     

    On October 26, 1967, McCain, then a Navy pilot, was shot down over Vietnam, and captured by the North Vietnamese. McCain was subjected to torture by his captors, explaining that, he “was beaten every two or three hours by different guards,” and after four days agreed to write a confession. 

  • AP Corrects Story That Suggested Clinton Didn’t Want “Anybody” To Access Her State Department Emails

    Blog ››› ››› JARED HOLT

    The original version of an Associated Press article misrepresented comments made by Hillary Clinton aide Huma Abedin, misleadingly claiming Abedin told investigators that Clinton did not want her State Department emails accessible to “anybody” during her time as Secretary of State. The article was corrected to point out that Abedin was only referring to Clinton’s private emails.

    The Associated Press reported on Huma Abedin’s deposition testimony transcript in a June 29 article on a conservative group’s ongoing civil lawsuit regarding Clinton’s use of a private email server. The article initially reported that Clinton “did not want the State Department emails that she sent and received on her private computer server to be accessible.”

    However, the transcript from Huma Abedin’s deposition shows she repeatedly testified Clinton was concerned others would be able to access her “private personal emails,” not her State Department government emails. The original AP report did not acknowledge Abedin specified Clinton’s concerns were about non-government emails until its seventh paragraph.

    The AP updated the article more than two hours after publication with a new opening that noted the distinction. The updated report’s opening paragraph clarified “Clinton did not want the private emails that she mixed in with State Department emails on her private computer server to be accessible.” The Associated Press did not issue a formal correction.

    Other news sources made clear that Abedin’s testimony was in reference to Clinton’s concern about her personal emails, not her official government emails. Bloomberg noted that Abedin testified that Clinton was worried about others accessing her personal “non-government messages,” The Hill clarified that Abedin’s deposition pointed to “nonofficial email messages unrelated to [Clinton’s] duties on the job,” and CNN reported that Abedin “repeatedly said it was Clinton protecting her personal emails from being read -- and not about hiding government communications.”

  • Top 10 Garbage Climate Change Stories From The Koch Brothers’ Favorite Right-Wing Website

    Blog ››› ››› DENISE ROBBINS

    This is a modified version of a post that originally appeared on Buzzfeed.

    The Daily Caller is a right-wing “news” website that founder Tucker Carlson claimed could be the conservative answer to The New York Times. To say that it’s failed to meet The Times’ standards is an understatement; since its launch in 2010, the Daily Caller has published baseless conspiracy theories, creepy slideshows, tabloid-style click-bait, uncorrected errors, false smears -- and many, many misrepresentations of climate science.

    The Daily Caller’s atrocious coverage of climate change shouldn’t be all that surprising when you consider it got its start with an influx of cash from climate science denier Foster Friess, a key ally of the oil billionaire Koch brothers, and has since received steady funding from the Kochs’ political network. Even so, the foul stench of the Daily Caller’s climate change “reporting” demands a quick whiff before we take it out to the trash bin.

    So without further ado, here are worst climate change stories the Daily Caller has published so far this year, put in their rightful place:

    The One That Tried To Link The Orlando Shooter To Clean Energy Advocates

    After CBS discovered footage from a 2012 documentary of Orlando, FL shooter Omar Mateen criticizing workers who were cleaning up the BP oil spill, the Daily Caller ran an article with the headline, “Was The Orlando Shooter An Anti-Fossil Fuel Zealot?” The Daily Caller is just asking, people.

    The One That Compared Respected Climate Experts To An X-Files Villain Who Planned To “Kill All Of Humanity”

    The Daily Caller thought it was newsworthy to point out that in the season finale of The X-Files reboot, “the villain’s master plan was to kill all of humanity to prevent global warming.” The article then compared Pope Francis’s climate adviser and President Obama’s science adviser to the X-Files villain, writing, “Reality does contain many powerful people who think humanity is the root cause of most environmental problems.”

    The One Where A Fossil Fuel Shill Says Mean Things About Al Gore

    It’s probably true that Alex Epstein, founder of a for-profit “think tank” that celebrates dirty energy and “man’s impact on nature,” is “popular” among oil industry executives. But that doesn’t excuse the Daily Caller promoting Epstein’s smear of Al Gore as the “leader of the climate fascists,” or Epstein’s canard that Gore is leading an “unconstitutional crusade against the freedom of scientific speech.” As if that weren’t enough rubbish for one article, the Daily Caller also described Gore’s efforts to fight climate change in China as “propaganda missions” to “properly indoctrinate Chinese citizens” about global warming.

    The One Where The Same Fossil Fuel Shill Drops The F-Bomb On Massachusetts’ Attorney General

    The same week that Epstein smeared Gore, the Daily Caller also managed to base an entire article on Epstein swearing at Massachusetts Attorney General Maura Healey. Healey recently announced an investigation into whether ExxonMobil worked with climate denial organizations -- including Epstein’s Center for Industrial Progress -- to fraudulently deceive shareholders and the public about climate change. The Daily Caller eagerly promoted Epstein’s “terse response” to Healey:

     

    The One That Turned American Refugees’ Suffering Into Clickbait

    After The New York Times reported that a Louisiana indigenous community receiving government funding to relocate due to sea level rise would comprise the “first American ‘climate refugees,’” the Daily Caller complained that “it’s not the first time the media claimed to have identified America’s first climate refugees.” It’s true that multiple media outlets have used that designation when discussing Alaskan communities. But even the Daily Caller noted that the Louisiana community’s relocation will be “the first time a government has used global warming to justify moving people,” which means, in the words of Daily Kos’ Climate Denier Roundup, that the Daily Caller “has spun an entire story out of a pedantic nitpick.” The Climate Denier Roundup concluded that "turning the suffering of these peoples into clickbait is pretty despicable."

    The One Where Cutting Your Carbon Footprint Means Acting Like An “Eco-Nut Job”

    “Eco-nut jobs” is not exactly the wording used in the study, which found that Americans are “more willing to take advice” about how to act on climate change “from climate researchers who reduce their own carbon footprint.” The study author noted, “To communicate effectively, advocates of energy conservation need to be the change they wish to see."

    The One That Found Four Random Twitter Users To “Bash” President Obama On Climate Change After The Brussels Terror Attacks

    On the day of the Brussels terror attacks, the Daily Caller cited four random Twitter users (including one who has 49 followers) who “bash[ed]” President Obama and other Democrats on Twitter for having said that climate change is America’s biggest long-term threat. “Now, conservatives with Twitter accounts are throwing these remarks back in their faces,” the Daily Caller gloated.

    The One That Cried Crocodile Tears About EPA Agents Carrying Guns

    This was the lede of a February article at the Daily Caller: “An Environmental Protection Agency (EPA) agent mistakenly left a gun in a restroom stall in the agency’s headquarters, according to a Freedom of Information Act request from Environment & Energy Publishing’s Greenwire published Monday.” The article went on to tout efforts by a GOP Senator to “strip EPA of its firearms.” But while the Daily Caller is apparently concerned with EPA agents carrying guns when pursuing violators of environmental laws, that concern doesn’t extend to anyone who entered to win “free guns” by signing up for Daily Caller email updates. Maybe if a few EPA officials signed up, the Daily Caller would finally get off the agency’s back.

    The One Where Any Compliment About China Is An Endorsement Of Communism

    When Christiana Figueres announced she would step down as executive secretary of the United Nations’ Framework Convention on Climate Change, the Daily Caller objected to the fact that she once criticized the United States Congress’ “deep partisan divide” and praised China’s efforts to advance renewable energy. According to the Daily Caller, Figueres “will long be remembered for her remarks castigating democracy and praising communist China’s progress on global warming.”

    The One That Tries To Do Math And Fails Miserably

    The Daily Caller tried to debunk a recent analysis by Carbon Brief showing that solar energy generated more electricity than coal in the United Kingdom for an entire month. The Daily Caller declared that Carbon Brief “claim[ed] that solar out-produced coal in May by almost 50%, but The Daily Caller News Foundation has found that number to actually be only 36%.” Unfortunately, the Daily Caller’s math was completely wrong, as a reader pointed out in the comments. Or as the Climate Denier Roundup put it, the Daily Caller “claims that solar out-produced coal by only 36%, when in fact it’s 49.6%, which is what Carbon Brief said in the first place.” And even if the Daily Caller’s math had been right, the fact that British solar outpaced coal for the first month ever would still be a historic milestone.

  • Sports Illustrated's Caitlyn Jenner Cover Story Shows The Importance Of Transgender Visibility

    Blog ››› ››› RACHEL PERCELAY

    Cover model Caitlyn Jenner reflects on her athletic career, winning gold at the Summer Olympics 40 years ago, and role of recent reality TV star and transgender icon in the summer issue of Sports Illustrated. The story allows Jenner to tell her own story, while also highlighting the positive impact of transgender visibility in the media, pointing out that her story helps transgender people and their families battle intolerance and isolation.

    Nearly 40 years after her last cover appearance on Sports Illustrated, the magazine again featured Caitlyn Jenner in multi-platform profile in its July 4-11 edition. The profile largely focuses on Jenner’s reflections about her journey both before and after winning the decathlon gold medal at the 1976 summer Olympics. In addition to elevating Jenner’s voice, the story spotlights the positive impact of Jenner’s media presence on transgender people, who “battle not only intolerance but also suicidal thoughts, depression and poverty at staggering rates and who are just gaining a foothold in society.”

    The piece contrasts with sensationalist, irresponsible reporting that has often accompanied stories about Jenner and the transgender community. In May, The Washington Post and CBS both parroted the shoddy, unsubstantiated report of a discredited celebrity biographer, who claimed that Jenner might “de-transition.” Sports Illustrated’s profile of Jenner proves that even high-profile celebrity news can educate readers about transgender people and the importance of transgender visibility.

    From the July 4-11 edition of Sports Illustrated

    If there is no medal, Caitlyn Jenner almost certainly does not become the most famous transgender person in history. She does not become a towering (literally, 6' 4" in heels) public figure who both unifies and polarizes (even within the trans community) while spurring discussion of gender issues in ways that no one else has. She has used her celebrity—earnestly, sometimes naively, on a steep learning curve, with millions watching—to help the 700,000 trans men, women and children in America who battle not only intolerance but also suicidal thoughts, depression and poverty at staggering rates and who are just gaining a foothold in society. “I feel like, now, nobody can say they don’t know a transgender person, because she is that famous,” says Chris Mosier, 35, a transgender male triathlete who represented the U.S. at the world sprint duathlon (cycling and running) championships last month in Spain. “She has brought about this awareness among people who are attuned to pop culture and media. Challenges that trans people face have really come to light since she’s come out.

    If there is no medal, she does not affect the lives of thousands of families trying to find their way in a trans world that many scarcely knew existed. Says Dr. Johanna Olson-Kennedy, adolescent medicine specialist in the care of gender nonconforming children and transgender youth at Children’s Hospital Los Angeles, “For parents who are scared or nervous about having a child come out as transgender, it suddenly feels like they’re not the only one, because they remember Caitlyn from the Olympics, and this is real. And for the kids, if they know Caitlyn at all, it’s from the Kardashians, but for them, their life is impacted by their parents’ being more open to their journey. It’s a lot easier for them if they have affirming and supportive parents.”

  • The Inherent Contradiction Behind The NRA’s Anti-Clinton Benghazi Ad

    Star Of Ad Previously Said He Didn’t Hold Clinton Accountable For Benghazi Attacks

    Blog ››› ››› TIMOTHY JOHNSON

    The National Rifle Association’s political action committee released an ad featuring a former CIA contracter present during the 2012 Benghazi terror attacks urging viewers not to vote for Hillary Clinton because of the attacks. But the contractor previously said that Clinton is not accountable for the attacks.

    USA Today reported on June 29 that the NRA Political Victory Fund was launching a $2 million ad campaign which the paper notes is “one of the larger expenditures by an outside group on behalf of the presumptive Republican nominee.” The NRA-PVF titled the ad “Mark ‘Oz’ Geist: Stop Clinton, Vote Trump.”

    The ad features Mark “Oz” Geist, a former CIA contractor who responded to the September 11, 2012, attacks in Benghazi that claimed four American lives, including U.S. Ambassador Chris Stevens. Geist is the co-author of 13 Hours, a book chronicling how he and other contractors undertook a rescue mission during the attacks. The book was later turned into a 2016 Michael Bay film with a similar title.

    In the ad, Geist, who has endorsed Trump, is shown walking through a cemetery while saying, “Hillary as President? No thanks. I served in Benghazi. My friends didn’t make it. They did their part. Do yours.”

    But Geist has said in the past he does not blame Clinton for the attacks. During a January 2016 appearance on ABC’s Nightline to promote the film 13 Hours, Geist disagreed with the notion that Clinton was “accountable” for the Benghazi attacks, instead blaming the terror group that carried out the attack. According to an ABC News writeup of the interview:

    But while many of Clinton's enemies use Benghazi to hold her accountable, Geist has his own perspective.

    “Do I hold her accountable? No. You know who I hold accountable is al-Sharia,” he said. “That’s who attacked them. That’s who killed the ambassador.”

    In addition, Geist has pushed back on the conservative media myth (which congressional investigations have also debunked) that Clinton or some other high-level Obama administration official issued a “stand down” order that delayed the attempt by him and other contractors to rescue Americans under fire during the attacks. During a September 9, 2014, appearance on CNN’s The Lead with Jake Tapper, Geist instead blamed the delay responding on the CIA station chief, while attributing no “malice” to the chief’s decisions. From a CNN transcript of the segment (emphasis added):

    (BEGIN VIDEO CLIP)

    JEN PSAKI, STATE DEPARTMENT SPOKESPERSON: The chief of base wasn't telling the contractors to wait out of malice or unwillingness to help those under attack. There is a huge and fundamental difference between a short delay for security considerations and a stand down order.

    (END VIDEO CLIP)

    TAPPER: I understand that this might just be semantics. But their argument is that Bob wanted to make sure that they got Intel, wanted to make sure you had enough weapons, wanted to make sure there was enough backup. It wasn't a political decision.

    GEIST: Sure, sure.

    TAPPER: Your take?

    PARONTO: My take on that is the first five minutes -- and I've even said this, and I even said this to the committee when we were interviewed. I said the first five minutes, I'll give you that. It is a combat situation. We do need to adjust fire and get ourselves in order. The next 20 minutes, no. Tactically, that's unsound and minutes cost lives. And they died of smoke inhalation, Sean and the ambassador. So, once that comes about in that 20 minute time frame, the decision needed to be made. And we need to go - we need to stay in. Also, we didn't have a rapport with the 17 February militia.

    TAPPER: Right.

    PARONTO: So we are calling - calling- we are relying on somebody to rescue our friends and our comrades and we didn't trust them. We didn't initially trust them. We still don't trust them.

    TAPPER: Mark.

    GEIST: Well, you know, and we've never indicated that there was any malice from them. And why he made the decision. But you have six operators that have probably together almost 100 years of experience in counterinsurgency operations. The question that we have, is why wouldn't you utilize that asset that you have available to get out there and see and put eyes on to find out real true intelligence instead of depending on a local national to get that intelligence.