"The Point" falsely equated Dean bloggers with Armstrong Williams


On the January 25 edition of "The Point," host and Sinclair Broadcast Group vice president Mark Hyman falsely suggested that two bloggers who had been paid by former Vermont Governor Howard Dean's presidential campaign did not disclose this financial relationship, when in fact, as Media Matters for America has noted, they did.

Introducing a commentary entitled "Disclosure," in which he advised journalists to "fulfill the ethical responsibility to disclose ties so that the public is completely informed," Hyman falsely compared the bloggers -- Jerome Armstrong, who runs the blog MyDD.com, and Markos Moulitsas Zúniga, who runs the blog DailyKos.com -- with conservative columnist and TV and radio host Armstrong Williams, who accepted $240,000 from the Bush administration to promote its No Child Left Behind policy without disclosing this contract to his audiences. As Media Matters noted, Jerome Armstrong shut his blog down when he began consulting for the Dean campaign (and therefore had no prominent outlet in which to support the candidate), and Moulitsas, who did continue to operate his blog, wrote about it on his site as soon as the arrangement began and kept a prominent disclaimer notice on his site throughout his tenure with the campaign (example courtesy of the Internet Archive Wayback Machine).

From the January 25 edition of "The Point":

HYMAN: Commentator Armstrong Williams received nearly a quarter of a million dollars from the Education Department to plug No Child Left Behind legislation. Some bloggers were paid by Howard Dean's presidential campaign to promote his candidacy. These revelations have raised valid questions.

Sinclair Broadcast Group airs its two-minute conservative commentary "The Point" nightly -- without a counterpoint -- on the 62 television stations it owns or operates. Media Matters spearheads SinclairAction.com, a coalition of groups and individuals protesting Sinclair's continued misuse of public airwaves to air one-sided, politically charged programming.

Sinclair Broadcast Group Inc.
Mark Hyman
Government Paid Propaganda
We've changed our commenting system to Disqus.
Instructions for signing up and claiming your comment history are located here.
Updated rules for commenting are here.