Fox News Channel

Tags ››› Fox News Channel
  • Sean Hannity Falls For Misleading Claim From Gateway Pundit (Again)

    Gateway Pundit, Which Recently Got White House Press Credentials, Is Known For Inaccuracy

    Blog ››› ››› BOBBY LEWIS

    On February 22, Jim Hoft posted an article on his website The Gateway Pundit alleging that a “Wikileaks Document Shows John McCain Requested Donations From Russians!” Fox News’ Sean Hannity retweeted a tweet that both linked to the Gateway Pundit post and called McCain a “globalist war criminal,” adding, “Wow if true”:

    [Screencap via Mediaite]

    But Hoft’s article is wildly misleading. His source for the claim was “Reddit users,” and his blog failed to note that the incident had already been reported -- and dismissed -- as a mere clerical error. In 2008, McCain’s presidential campaign stated that the Russian Embassy in the United States had mistakenly received a standard campaign solicitation in the mail, with campaign spokesperson Brian Rogers calling it “just an error.” The Russians agreed with Rogers’ explanation, dismissing the fundraising request as “a computer failure,” according to a 2008 Associated Press report

    When McCain’s Senate office shot down Hoft’s slapdash reporting with a statement condemning Hannity for “attacking Senator McCain over a fake news story,” Hannity deleted the tweet and extended his “apologies” to McCain (and got defensive over people criticizing him for spreading false information).

    Unfortunately for Hannity, this is not his first experience being burned by Hoft’s amateur reporting. On November 2, Hannity was forced to “humbly apologize” for spreading a totally false Gateway Pundit story that claimed “Barack and Elizabeth Warren had wiped references to Hillary Clinton in their Twitter feeds.” 

    Jim Hoft’s Gateway Pundit is a known source of lies and misinformation. True to form, Hoft has not deleted the erroneous McCain article from February 22, nor has he deleted the now months-old lie about top Democrats scrubbing Hillary Clinton from their Twitter accounts. Such behavior is hardly surprising coming from Hoft, who he has been absurdly wrong about everything from his suggestion that the Cleveland Cavaliers’ NBA championship parade was the crowd at a rally for then-presidential candidate Donald Trump to his claim that a Confederate flag lapel pin was allegedly made by Barack Obama’s campaign. Despite Gateway Pundit’s bipartisan reputation for being wrong, Trump’s administration saw fit to give the site White House press credentials.

    But Hannity can’t blame Hoft alone for his habit of spreading misleading and fake news stories. Back in 1989, Hannity was fired from a local radio show for peddling the homophobic lie that gay people are prone to disease because they eat each other’s feces during sex. More recently, Hannity has also embraced the world of supermarket tabloids, lending credence to the National Enquirer’s absurd lie that Rafael Cruz, Sen. Ted Cruz’s (R-TX) father, was involved in the assassination of President John F. Kennedy, and hosting the former publisher of Weekly World News -- the supermarket tabloid responsible for “Bat Boy” -- to describe his alleged time as a Clinton “fixer.” 

  • CPAC Got Rid Of Milo, But Not The Rest Of Their Bigoted Lineup

    ››› ››› ALEX KAPLAN

    The Conservative Political Action Conference (CPAC) has rescinded the speaking offer its leadership made to former Breitbart editor Milo Yiannopoulos, who has a history of bigotry, following the circulation of a video in which Yiannopoulos appeared to endorse pedophilia. Yet Yiannopoulos isn’t the only person scheduled to speak at the 2017 CPAC who has a history of making offensive remarks; the conference’s roster is full of speakers who push xenophobic or otherwise discriminatory agendas and action and buy into conspiracy theories.

  • Deceptive Editing And Actors: Tucker Carlson’s Underhanded Practices Exposed

    Blog ››› ››› ANDREW LAWRENCE

    Tucker Carlson’s credibility sunk to new lows after several reports surfaced about the deceptive practices used by the host on his prime-time Fox News show.

    On February 21, The Washington Post reported on a segment  from Carlson’s show about the “incredible surge of refugee violence” in Sweden. During the segment, Carlson showed an interview between filmmaker Ami Horowitz with two Swedish police officers about the supposed surge in refugee violence in the country. The interview used by Carlson was even referenced by President Donald Trump during a Florida rally, but as the Post reported, the officers were “shocked” by the deceptive editing of the interview and claimed they were not asked about migration or immigration at all:

    The two Swedish officers whose interview provided the basis for the report spoke out Monday and claimed that their testimony had been taken out of context. One of them, Anders Göranzon, said that the interview was about areas with high crime rates and that “there wasn’t any focus on migration or immigration.”

    “We don’t stand behind it. It shocked us. He has edited the answers,” Göranzon said, “We were answering completely different questions in the interview. This is bad journalism.”

    Horowitz defended his work to the Guardian newspaper, saying he was “pretty sure” that he told the officers what the segment was going to be about and implying that the officers' disavowal was made under pressure from their superiors.

    Carlson invited Horowitz again to his Fox News show on Monday to rebut the officers’ claims, saying instead that they were pressured by their bosses to disavow the interview because they were scared of being labeled racists.

    Later in the same show, Carlson hosted Shane Saunders who was identified as a “Not My President’s Day Protestor” by Carlson and by the Tucker Carlson Tonight chyron. But, as The Daily Beast reported, Saunders was not affiliated in any way with the rallies, but is “a Los Angeles-based actor and casting agent.”

    Fox News’ Tucker Carlson had a hard time booking Olga Lexell, the creator and co-organizer of the nationwide Not My President’s Day protests on Monday.

    So, after repeated refusals, Carlson’s show instead booked Shane Saunders, a Los Angeles-based actor and casting agent, who Lexell said, “was not affiliated in any way with our rallies and was not an organizer.”

    In the five-minute segment, Saunders was referred to as an “organizer” by an on-screen graphic and Carlson himself, who also asked Saunders about why “your protest is going to make a difference.”

    Following the interview, Olga Lexell, the creator and co-organizer of the nationwide Not My President’s Day protests emailed the producers of the show, saying, “that guy who you got on the show isn’t affiliated with our even and didn’t even attend any of the protests.”

    An executive producer of Tucker Carlson Tonight responded to The Daily Beast report, admitting that “the program incorrectly identified a Los Angeles based protest participant as a ‘protest organizer’ in a graphic during Monday night’s telecast. While he was correctly identified in the introduction to the segment, we regret the graphic didn’t accurately reflect his role throughout the entire segment.”

  • Pro-Trump Media Defend President After He Included Sweden In List Of Terrorist Targets

    ››› ››› JARED HOLT

    President Donald Trump’s media allies rushed to bolster and clarify his remarks after he called on rally-goers to “Look at what’s happening last night in Sweden” during a February 18 speech before listing three non-Swedish cities recently attacked by homegrown terrorists. Trump later clarified that he was referring to a Fox News report hyping immigrant criminality in Sweden from the prior night, not a nonexistent attack, while conservative outlets, fringe blogs, and fake news purveyors declared that “actually, Trump was right” that Sweden is “experiencing a migrant crime wave,” despite widely cited data that proves otherwise.