Steve Doocy

Tags ››› Steve Doocy
  • Fox News Host’s Attempt To Scandalize Phone Calls To Clinton Aide Undermined By Network’s Own Reporting

    ››› ››› NICK FERNANDEZ

    Fox News host is alleging that State Department call logs showing Clinton Foundation chief operating officer Laura Graham “leaving almost 150 telephone messages for Hillary Clinton’s top aide at the State Department,” Cheryl Mills, reveal a “pay-for-play scam” and “quid pro cash.” But Fox News’ own original report on the call logs states that “there is no evidence of any misconduct in the calls or contacts between Graham and Mills,” and according to State Department spokesman Mark Toner, the “calls could well be ... simply coordinating on” relief efforts after the 2010 earthquake in Haiti given that Mills led State’s response to the disaster and former President Bill Clinton and the Clinton Foundation played key roles during the aftermath.

  • Right-Wing Media Lambaste Obama For Not Visiting Flooded Louisiana, Despite Governor’s Request That He Not Come

    ››› ››› MEDIA MATTERS STAFF

    Right-wing media are criticizing President Obama for not visiting Louisiana following widespread flooding, saying “the feeling is, does [Obama] really even … care” and attacking him for not ending his “golfing vacation,” ignoring the fact that Louisiana Gov. John Bel Edwards has publicly requested that Obama not visit due to fear it would drain state resources.

  • Fox Defends Trump’s “Extreme Vetting” Proposal As Other Journalists Criticize It

    ››› ››› CAT DUFFY

    Fox News figures are praising Republican presidential nominee Donald Trump’s proposal to have “extreme vetting” of immigrants wanting to come into the United States and using questionnaires to vet their beliefs, saying “we’ve done it before,” that it “made sense,” and that it was part of a “a solution-based program.” Meanwhile, other journalists and media outlets are saying the idea “just beggars belief” and is an “impractical” attempt “to recast his Muslim ban in other, less obviously offensive terms.”

  • Right-Wing Media Attempt To Scandalize Cheryl Mills Volunteer Trip For Clinton Foundation, Ignoring Undermining Evidence

    ››› ››› CAT DUFFY

    A CNN investigation alleged that former Hillary Clinton aide Cheryl Mills potentially violated ethics rules by traveling to New York for the Clinton Foundation while also employed by the State Department -- yet it also noted that she was doing unpaid volunteer work on the trip, thus debunking its own claim. Numerous right-wing media outlets reported on the matter either without mentioning or by glossing over the volunteer aspect.

  • Fox News Is Wrong: Trump Is A Terrorist Recruiting Tool

    ››› ››› NICK FERNANDEZ

    Fox News is attempting to downplay Republican presidential nominee Donald Trump’s remarks that President Obama is a founder of ISIS by likening them to Democratic nominee Hillary Clinton’s comment that Trump “is being used to essentially be a recruiter” for terrorists. However, numerous national security experts have explained that Trump’s rhetoric is “the best thing the Islamic State has going for it” and Trump’s rhetoric has actually been featured in terrorist propaganda.

  • Fox News Is Laying The Groundwork For Trump To Skip Out On Presidential Debates

    ››› ››› TYLER CHERRY

    Fox News figures are helping rationalize Republican presidential nominee Donald Trump’s threat that the 2016 presidential debates must have “fair” moderators or he won’t participate, pointing to Candy Crowley’s 2012 debate moderation in which she fact-checked Republican candidate Mitt Romney as an “unacceptable” example. But Fox’s attacks on Crowley are based on a lie, and they’re helping lay the groundwork for Trump to justify withdrawing from the debates.

  • News Outlets Hyping New Clinton Judicial Watch Email Story Ignore New Development Undermining It

    ››› ››› ALEX KAPLAN & CAT DUFFY

    Several news shows and outlets covering a new email dump by conservative group Judicial Watch have ignored developments undermining the group’s claims that emails show the State Department rewarded Clinton Foundation donors with access at the foundation’s request. Judicial Watch baselessly suggested that Doug Band, an aide to Bill Clinton, worked as an agent of the Clinton Foundation to facilitate a donor’s meeting with a U.S. ambassador. Numerous media outlets have reported on the story without noting that the ambassador has since explained that he never met with the donor.

  • Running With Judicial Watch’s Storyline, Media Manufacture Another False Clinton Email Scandal

    Blog ››› ››› MEDIA MATTERS STAFF

    Media are rushing to promote a new email dump from the conservative group Judicial Watch that they suggest, in the words of The New York Times, shows that the Clinton Foundation “worked to reward its donors with access and influence at the State Department” under Hillary Clinton. But a closer look at the Judicial Watch emails suggests there is far less to the story than it appears and brings into question the conclusions the Times and other outlets have inferred from the newly released emails. Indeed, the very details that undermine those conclusions are frequently included in the reports themselves.

    Judicial Watch’s press release framed the emails as showing “Clinton Foundation Donor Demands on State Department,” and focused on two email exchanges in particular:

    The new documents reveal that in April 2009 controversial Clinton Foundation official Doug Band pushed for a job for an associate. In the email Band tells Hillary Clinton’s former aides at the State Department Cheryl Mills and Huma Abedin that it is “important to take care of [Redacted]. Band is reassured by Abedin that “Personnel has been sending him options.” Band was co-founder of Teneo Strategy with Bill Clinton and a top official of the Clinton Foundation, including its Clinton Global Initiative.

    Included in the new document production is a 2009 email in which Band, directs Abedin and Mills to put Lebanese-Nigerian billionaire and Clinton Foundation donor Gilbert Chagoury in touch with the State Department’s “substance person” on Lebanon. Band notes that Chagoury is “key guy there [Lebanon] and to us,” and insists that Abedin call Amb. Jeffrey Feltman to connect him to Chagoury.

    Media outlets across the spectrum immediately ran with the story, speculating the emails may, as the Times put it, raise “questions about whether [the Clinton Foundation] worked to reward its donors with access and influence at the State Department.” The Wall Street Journal ran the headline “Newly Released Emails Highlight Clinton Foundation’s Ties to State Department.” A CNN.com article stated, “Newly released Clinton emails shed light on relationship between State Dept. and Clinton Foundation.”

    On New Day, CNN’s Brianna Keilar called the Times’ allegations “unseemly at best,” suggesting the emails may have been inappropriate. Co-host Chris Cuomo said the Times’ report “show[s] pretty clear overlapping between what was going on at the Clinton Global Initiative and what was going on with Secretary Clinton.”

    Joe Scarborough, co-host of MSNBC’s Morning Joe, called the emails “fairly significant” and said they show at least “one example of the Clinton Foundation getting probably millions of dollars … and then having the foundation pick up the phone and say ‘help our donor over here.’”

    Co-host of Fox News’ Fox & Friends Steve Doocy said, “when you look at these particular email that you have released, it's pretty clear, if you want access to the State Department officials, big top government people, or even jobs, just give the Clinton family foundation a lot of money.”

    These accounts adopt Judicial Watch’s frame that Band, acting as an agent of the Clinton Foundation on behalf of Clinton Foundation donors, was wielding influence in the State Department. But Band was also a personal aide to President Clinton during this time period, and, as the Times noted, the Clinton campaign says he was acting in that capacity in these emails, which they say do not “involve the secretary or relate to the foundation’s work.” A fact sheet distributed to surrogates by the Clinton campaign and obtained by Media Matters states that Band sent the emails “on behalf of President Clinton from his presidentclinton.org email, not on behalf of the Foundation.”

    Moreover, neither the emails nor the news reports provide any evidence that Clinton Foundation donors impacted decisions Clinton made at the State Department. According to the Times, Band attempted to “connect” Chagoury with someone at the State Department to discuss “his interests in Lebanon.” But the actual email exchange provides no support for this claim -- Band gives no explanation for why Chagoury wants to speak to a “substance person re Lebanon.” The Clinton surrogates fact sheet states that Chagoury, who is of Lebanese descent, “was simply seeking to share his insights on the upcoming Lebanese election with the right person at the Department of State for whom this information might be helpful. In seeking to provide information, he was not seeking action by the Department.”

    Nor does the Times explain what Chagoury’s “interests in Lebanon” are -- while the language suggests he has business interests in the country, the paper provides no evidence that is the case. Chagoury has engaged in philanthropic ventures in Lebanon. In 2008, Chagoury made a $10 million donation “to fund the medical school” at the Lebanese American University and has been involved with a charity called In Defense Of Christians, which, according to its mission statement, seeks “to ensure the protection and preservation of Christianity and Christian culture in the Middle East.”

    Likewise, the Times report and other similar accounts also allege that “the foundation” attempted to influence Clinton aides to “help find a job for a foundation associate,” based on a Band email highlighted by Judicial Watch. But the email exchange these reports are pointing to clearly shows the “foundation associate” the Times refers to was never employed by the Clinton Foundation, according to the Clinton campaign, and the email exchanges themselves indicate that the State Department aides were already intending to offer the candidate a position. In comments to ABC News, State Department spokesman Elizabeth Trudeau also noted that the State Department “hires political appointees through a ‘variety of avenues’ and suggested there was nothing unusual about this exchange,” adding “State Department officials are regularly in touch with a range of outside individuals and organizations including non-profits, NGOs, think tanks, and others.”

    Judicial Watch is a right-wing organization with a history of duping the press on Clinton email stories. The media should not be so quick to adopt their framing as the truth.

  • Fox, Right-Wing Media Run With Conspiracy Linking Clinton To Murdered DNC Staffer

    ››› ››› BOBBY LEWIS

    Fox News has followed others in right-wing media in suggesting that Democratic National Committee staffer Seth Rich may have been murdered because he had helped WikiLeaks gain access to the DNC’s email servers. These conspiracy theories were floated after WikiLeaks offered a $20,000 reward for information on Rich’s murder, and after Trump ally Roger Stone suggested Rich was murdered for talking to the FBI about election fraud.