Fox Business

Tags ››› Fox Business
  • Will Fox News Finally Take The Debt Ceiling Seriously?

    Fox Spent Years Urging Republicans To Default On The National Debt To Hurt President Obama

    ››› ››› CRAIG HARRINGTON & ALEX MORASH

    Since Republicans took control of the House of Representatives in 2011, Fox News personalities have urged them to use the threat of defaulting on the sovereign debt obligations of the United States government as a means of winning political concessions. With Republicans now in full control of Congress, will the talking heads at Fox finally come to terms with this monumental threat to the global economy and urge the GOP to raise the debt ceiling?

  • Will Fox Continue Its CBO Smear Campaign With More White House Talking Points?

    Fox News Spent Days Attempting To Discredit The CBO In Advance Of Its Report Outlining That Millions Will Lose Health Insurance Under GOP Plan

    Blog ››› ››› ALEX MORASH

    Fox News pushed White House talking points attacking the Congressional Budget Office (CBO) in an attempt to discredit the nonpartisan scorekeeper before it released today’s report projecting the effects of the Republican plan to repeal Obamacare -- the American Health Care Act (AHCA). The report’s devastating findings -- that up to 24 million people would lose their health insurance coverage over the next decade under the GOP health care plan -- are now public. Will Fox News continue to borrow White House talking points to carry water for the disastrous plan?

    On March 13, the CBO reported that the number of Americans without health insurance would grow to a staggering 52 million people by 2026 under the GOP’s health care plan, AHCA, compared to an estimated 28 million who are projected to remain uninsured under current law. President Donald Trump’s administration and Republican leaders in Congress had tried to smear the CBO -- the nonpartisan research arm of Congress tasked with analysing the budgetary and economic impacts of legislative proposals -- in advance of the widely anticipated report, which many correctly predicted would find that the GOP plan will throw millions off their health insurance.

    White House officials began a campaign to discredit the CBO on March 8 when during a press briefing White House press secretary -- and renowned liar -- Sean Spicer questioned the work of the nonpartisan researchers at CBO, telling reporters that “if you're looking at the CBO for accuracy, you're looking in the wrong place.” This was an about-face from what the director of the Office of Management and Budget (OMB), Mick Mulvaney, stated on MSNBC’s Morning Joe earlier that day when he claimed “the only question” on the CBO scoring was whether it will it be “really good” or “great” for the Trump administration. Despite his initial optimism, Mulvaney too joined in on attacking the CBO on the March 12 edition of ABC’s This Week, downplaying the effectiveness of the office’s analysis and misleadingly claiming that the agency did not score the Affordable Care Act (ACA) -- also called Obamacare -- accurately. Secretary of Health and Human Services, Tom Price, also blasted the CBO on the March 12 edition of NBC’s Meet The Press.

    In the hours leading up to the CBO’s March 13 report release, Fox News figures attempted to discredit the organization with talking points straight from the Trump administration. Co-host Brian Kilmeade claimed on Fox and Friends that the CBO was tricked into scoring the ACA inaccurately because it did not score the mandate as a tax, adding that the CBO fell “hook, line, and sinker” for some sort of Democratic plan to bring about single-payer health care. On America’s Newsroom, Washington Examiner columnist Byron York claimed the Trump administration’s allegation that CBO had inaccurately scored the ACA years ago was “absolutely true.” On Outnumbered, co-host Melissa Francis claimed “the CBO does get everything wrong” and complained that the CBO underestimated the cost of Medicaid expansion under the ACA. On Fox Business’ Varney & Co., host Stuart Varney’s anti-CBO talking points were rebuffed by Harvard economist and former CBO director Douglas Elmendorf, who pointed out that the office correctly predicted that the number of uninsured would fall under ACA, it accurately projected premium increases under the law, and it actually overestimated the long-term cost of enacting Obamacare.

    As soon as the CBO’s devastating report on the short- and long-term effects of repealing Obamacare and enacting the AHCA was released this afternoon, Fox News turned to discredited New York Post columnist, former Trump economic adviser, and serial health care misinformer Betsy McCaughey to double down on its campaign against the CBO. McCaughey slammed the report as “implausible” for finding that tens of millions would lose health insurance coverage under the Republican health care plan, but happily accepted the same report’s finding of marginal deficit reductions stemming from the repeal of health insurance subsidies to low-income Americans. From the March 13 edition of Fox’s Your World with Neil Cavuto:

    According to an independent analysis of the CBO’s Affordable Care Act estimates from the Commonwealth Fund, the office’s health care policy analysis regarding the ACA actually “proved to be reasonably accurate” and was thrown off by Supreme Court decisions and GOP political obstruction that it had no way to forecast. Even James Capretta of the conservative American Enterprise Institute warned that it may “tempting for GOP leaders to say CBO is wrong” but it would be difficult to “make a credible case” that the repeal plan would not reduce the number of people with health insurance.

  • Anonymous Fox News Article Echoes Smear Of Obama Appointee From Notoriously Anti-Muslim Activist Pamela Geller

    Trump's White House Is Reportedly Fighting Against James Mattis' Defense Department Undersecretary Pick, Anne Patterson

    ››› ››› NICK FERNANDEZ

    Fox News ran an anonymous front page story on its website alleging that Secretary of Defense James Mattis “wants the Pentagon’s top civilian job to go to a one-time prominent supporter of ousted Egyptian President Mohamed Morsi and the Muslim Brotherhood.” A similar charge against the pick , former U.S. Ambassador to Egypt Anne Patterson, appeared on notoriously anti-Muslim activist Pamela Geller’s website six days earlier, alleging that Patterson was “instrumental in [President Barack] Obama’s backing of the Muslim Brotherhood Morsi regime in Egypt.”

  • Media Outlets Mention Trump's International Women's Day Tweet, Ignore Allegations Of Sexual Assault Against Him

    Blog ››› ››› NICK FERNANDEZ & KATIE SULLIVAN

    On International Women’s Day, cable hosts on CNN, MSNBC, and Fox Business Network reported on President Donald Trump’s tweet stating that he has “tremendous respect for women” without mentioning that at least 17 women have accused him of sexual assault or harassment.

    On the morning of March 8, Trump tweeted, “I have tremendous respect for women and the many roles they serve that are vital to the fabric of our society and our economy.” He followed that up with a second tweet, writing, “On International Women's Day, join me in honoring the critical role of women here in America & around the world.” At least nine cable news shows reported on Trump’s tweet between 6 a.m. and 2 p.m.: CNN’s New Day, At This Hour, Inside Politics, and Wolf; MSNBC’s Morning Joe, MSNBC Live with Stephanie Ruhle, the 11 a.m. hour of MSNBC Live hosted by Ali Velshi, and Andrew Mitchell Reports; and Fox Business’ Mornings with Maria Bartiromo. None of the nine shows mentioned that 17 women have come forward alleging Trump sexually assaulted or harassed them. In fact, no news program on any cable or broadcast network mentioned the accusations at all, according to a Media Matters search.

    In addition to the actual accusations, Trump himself was recorded in 2005 bragging to an Access Hollywood host about sexual assault.  

    While no show that reported on Trump’s tweet mentioned the accusations of sexual misconduct against him -- or that he responded to them with personal attacks, calling one a “horrible woman” and insulting another's’ looks -- The Atlantic’s Molly Ball said on CNN, “we should give him credit for not making a provocation and causing a whole controversy.” Ball claimed that, “because this women's movement has been so focused on opposition to Trump, it has, I think, become much more of a politically polarized occasion,” adding that it was “commendable” for “Trump to rise above it.”

    Methodology

    Media Matters searched SnapStream for coverage between 6 a.m. and 2 p.m. on March 8 of Trump’s tweet using the terms "Trump" and "women” as well as "Trump" and "tweet.” Media Matters searched SnapStream for coverage of the sexual assault allegations against Trump using the terms “grab" or "assault."

  • Five Things Media Figures Demanded Obama Attorneys General Resign Over That Are Less Serious Than Lying Under Oath

    And Trump’s Chief Of Staff Twice Called For Eric Holder’s Resignation

    ››› ››› ZACHARY PLEAT

    Lawmakers began calling for Attorney General Jeff Sessions’ resignation after news reports published on March 1 revealed that he had spoken to Russia’s ambassador to the United States during the 2016 election, when he was serving as a campaign surrogate for then-candidate Donald Trump. The reports contradict sworn testimony Sessions provided during his confirmation hearing, when he said he “did not have communications with the Russians.” During the Obama administration, conservative media figures and Republicans demanded that his attorneys general resign or be fired for supposed outrages far less damaging than lying to Congress, none of which were criminal in nature, and were in many cases completely phony.

  • CPAC Got Rid Of Milo, But Not The Rest Of Their Bigoted Lineup

    ››› ››› ALEX KAPLAN

    The Conservative Political Action Conference (CPAC) has rescinded the speaking offer its leadership made to former Breitbart editor Milo Yiannopoulos, who has a history of bigotry, following the circulation of a video in which Yiannopoulos appeared to endorse pedophilia. Yet Yiannopoulos isn’t the only person scheduled to speak at the 2017 CPAC who has a history of making offensive remarks; the conference’s roster is full of speakers who push xenophobic or otherwise discriminatory agendas and action and buy into conspiracy theories.

  • Day After Flynn Bombshell, Trump Calls On Only Murdoch Outlets At Press Conference

    Blog ››› ››› ALEX KAPLAN

    Following a bombshell report that National Security Adviser Michael Flynn may have violated the Logan Act, President Donald Trump called on reporters only from outlets owned by Rupert Murdoch at a February 10 U.S.-Japan joint press conference, favoring news sources that have been major supporters and receiving no questions about the Flynn report.

    Speaking at a press conference with Japanese Prime Minister Shinzo Abe, Trump took questions from the New York Post’s Daniel Halper and Fox Business’ Blake Burman, both of whom asked about an appeals court decision upholding the suspension of his Muslim ban executive order. Neither reporter asked Trump about reports that National Security Adviser Michael Flynn had spoken with Russia’s ambassador to the U.S. about Russian sanctions prior to Trump’s inauguration, which Trump aides had previously denied. If it’s true, Flynn could be in violation of the Logan Act, which, as The New York Times explains, “prohibits private citizens from negotiating with foreign governments in disputes involving the American government.”

    Murdoch has staunchly supported Trump since he began his presidential campaign. The media mogul recently sat in on an interview Trump had with one of his British newspapers and, according to the Financial Times, Trump’s daughter Ivanka was until recently “a trustee for a large bloc of shares in 21st Century Fox and News Corp that belongs to Rupert Murdoch’s two youngest daughters.” Trump has also been helpful to Murdoch in return, asking for his input on Federal Communications Commission chairman nominees.

    Murdoch’s support of Trump has directly impacted the former’s outlets. The New York Post was one of the only papers in the country to endorse Trump during either the primary or general election campaign. And according to New York magazine, Fox News under Murdoch’s direction has been pushed to go “in a more pro-Trump direction.” Fox's pro-Trump direction can also be seen on Fox Business, where hosts have spun polls to push "Trumponomics." Reporters at another Murdoch-owned outlet, The Wall Street Journal, have expressed concerns that they have been pressured “to reflect pro-Trump viewpoints.”

    Trump’s decision to take questions from only these conservative-leaning outlets also fits into a broader administration approach of seemingly focusing on right-wing outlets in order to avoid challenging queries.

  • Voter Fraud Myths Pushed By Trump Have Long Been Propagated By Right-Wing Media

    ››› ››› NICK FERNANDEZ & CAT DUFFY

    Throughout his campaign, and continuing now as President, Donald Trump has made a series of baseless claims alleging mass voter fraud in order to either preemptively cast doubt on the election results, or to dispute the fact he didn’t win the popular vote. Trump’s allegations, which ranged from “people are going to walk in” and “vote ten times,” to claiming “he would have won the popular vote had it not been for millions of illegal votes,” and most recently his decision to ask for “a major investigation into voter fraud” are based on a series of myths that right-wing media have pushed for years -- including the arguments that strict voter ID laws are needed to prevent voter fraud, that dead people are voting, and that there is widespread noncitizen voting.

  • Fox News Retools Misleading Jobs Report Spin One Last Time

    Will The Network Continue Its Nitpicking Misinformation Campaign After Trump Takes Office?

    Blog ››› ››› CRAIG HARRINGTON

    Today marked the release of the final monthly jobs report during President Obama’s time in office, and Fox News wasted no time in spinning the document, which showed consistent job gains, new workforce entries, and sizable year-to-year wage increases, by claiming that it’s “not a great picture of the employment situation.” The network has exploited the monthly jobs report to attack the president since he took office in January 2009, but its campaign of misinformation will likely come to a screeching halt next month.

    On the first Friday of every month, the Bureau of Labor Statistics (BLS) releases its monthly employment situation summary detailing key indicators of the national labor market from the previous month. The report for December 2016 showed another month of consistent performance from the American economy, with 156,000 new jobs created, a 2.9 percent increase in hourly wages over the previous year, and the unemployment rate remaining “little changed” at 4.7 percent. The December jobs figure came in below some economic forecasts, but the miss was offset by major upward revisions to jobs estimates in October and November. Meanwhile, the slight 0.1-point increase in the unemployment rate was driven mostly by an influx of job seekers entering the labor market last month. According to The Wall Street Journal, December marked the 75th consecutive month of job growth -- the longest streak on record.

    On CNN’s New Day, chief business correspondent Christine Romans outlined the details of what she called “a solid finish to the year.” Romans said the economy created roughly 2.2 million jobs in 2016 and stressed that “altogether for the Obama presidency, it’s a net 11 million new jobs” even though he inherited the Great Recession and took office in a year when “5 million jobs just disappeared”:

    Investment analyst and Bloomberg View columnist Conor Sen argued that the December report “is about as strong of a jobs print as we can get at this point in the cycle.” University of Michigan economist and New York Times columnist Justin Wolfers compared the economy to “the little engine that could,” arguing that after accounting for prevailing economic trends, the December report was “good news.” New York Times senior economic correspondent Neil Irwin noted that the 2.9 percent average hourly wage increase “is the highest of this expansion,” concluding, “Boom.” Economist Elise Gould of the Economic Policy Institute wrote in a January 6 blog post, “All told, it’s clear that the next president is inheriting an economy much stronger than it was at the start of the previous administration,” a sentiment echoed by MSNBC’s Steve Benen, who said the report stands as yet more evidence that “the president is handing off a healthy economy to his successor (who spent 2016 telling voters the economy is terrible).”

    The generally positive outlook on the economy portrayed by these journalists, economists, and other experts was once again absent at Fox News, which painted the report as another example of the president’s failing policies.

    Fox Business host Stuart Varney slammed the report all morning on Varney & Co., and he invited several guests to claim that the report was proof of a sputtering and “sick” economy. Fox & Friends co-hosts Steve Doocy and Brian Kilmeade lamented the report as “not a great picture of the employment situation in the country,” ignoring all its positive indicators, while guest and Trump apologist Jeanine Pirro slammed the Obama administration for its supposed failure to advance the economic interests of African-Americans. (Many observers had noted that the December report actually showed the unemployment rate for African-Americans falling to its lowest point since August 2007.) From the January 6 edition of Fox & Friends:

  • The 15 Most Ridiculous Things That Media Figures Said About Environmental Issues In 2016

    Blog ››› ››› KEVIN KALHOEFER & ANDREW SEIFTER

    Donald Trump and the presidential election dominated news coverage in 2016. But talking heads still found plenty of time to make jaw-dropping comments about climate change, energy, and the environment. This year’s list of ridiculous claims includes a dangerous conspiracy theory about Hurricane Matthew, over-the-top worship of fracking and coal, and absurd victim-blaming around the Flint water crisis. Here is our list of the 15 most ridiculous things that media figures said about climate, energy, and environmental issues in 2016.

    1. Rush Limbaugh And Matt Drudge Peddled A Reckless Conspiracy Theory Downplaying The Threat From Hurricane Matthew. Shortly before Hurricane Matthew made landfall in the U.S., Rush Limbaugh and Matt Drudge concocted a conspiracy theory that the federal government was overstating the hurricane’s severity in order to manufacture concern about climate change. On The Rush Limbaugh Show, Limbaugh accused the National Hurricane Center of "playing games" with hurricane forecasting and added, “It's in the interest of the left to have destructive hurricanes because then they can blame it on climate change, which they can desperately continue trying to sell.”

    Limbaugh doubled down on this theory the next day, telling his audience, “There’s politics in the forecasting of hurricanes because there are votes.”

    Drudge, the curator of the widely read Drudge Report website, promoted the conspiracy as well, suggesting that federal officials were exaggerating the danger posed by Hurricane Matthew “to make [an] exaggerated point on climate.”

    [Twitter, 10/6/16]

    [Twitter, 10/6/16]

    Drudge also used his website to persuade Southeast residents not to take the storm seriously, with a banner “STORM FIZZLE? MATTHEW LOOKS RAGGED!” and additional headlines “IT’S A 4?” and “RESIDENTS NOT TAKING SERIOUSLY...”.

    Climate scientist Michael Mann explained that people "could die because of the misinformation that folks like Rush Limbaugh and Matt Drudge are putting out there," and two actual hurricane experts provided a point-by-point rebuttal of Drudge’s claims. But that did nothing to dissuade Drudge, who refused to give up on the conspiracy theory.

    2. Fox News Blamed The Flint Water Crisis On Climate Change Policies, "PC Stuff,” And Even Flint Residents Themselves. National media outlets largely ignored the water crisis in Flint, MI, as it unfolded over almost two years, but when the story did finally make national headlines, Fox News pundits were quick to pin the blame on anyone and anything other than the Republican governor of Michigan.

    On Fox & Friends, host Heather Nauert and guest Mark Aesch suggested that “misplaced priorities,” including climate change and “PC stuff,” allowed the water crisis to happen:

    And on The Kelly File, Fox News digital politics editor Chris Stirewalt placed blame on Flint residents themselves, saying that the "people of Flint should have been protesting in the streets" after noticing that their water was poisoned. Stirewalt also blamed Flint parents for giving their children contaminated water, declaring: "If you were pouring water into a cup for your child and it stunk and it smelled like sulfur and it was rotten, would you give that to your child? No, you'd revolt, you'd march in the street." In addition to being offensive, Stirewalt’s comments were premised on a falsehood; Flint residents did in fact repeatedly protest throughout the year to demand safe drinking water for their families.

    3. CNN’s Alisyn Camerota Claimed Trump EPA Nominee Scott Pruitt “Hasn’t Denied Global Warming.” Oklahoma Attorney General Scott Pruitt, President-elect Donald Trump’s choice to head the Environmental Protection Agency, is a climate science denier who has refused to accept the clear consensus of the scientific community that human activities such as burning fossil fuels are primarily responsible for global warming. Yet according to CNN New Day anchor Alisyn Camerota, Pruitt simply “sees nuance” and “hasn’t denied global warming.” Camerota falsely claimed that Pruitt only disputes climate “predictions” and “forecasts,” when in fact he has also denied that global warming is human-caused, and even Camerota's premise that climate models are unreliable is incorrect. As Camerota wrongly absolved Pruitt of climate denial, CNN’s on-screen text read: “Climate Change Denier Scott Pruitt To Lead EPA.” Co-anchor Chris Cuomo also pushed back on Camerota, stating that Pruitt “says it’s ‘far from settled.’ That means he’s not accepting the science.”

    Camerota badly butchered climate science, but it's noteworthy she was even discussing the issue given CNN’s spotty track record. In April, a Media Matters analysis found that CNN aired almost five times as much oil industry advertising as climate change-related coverage in the one-week periods following the announcements that 2015 was the hottest year on record and February 2016 was the most abnormally hot month on record. And in one segment later in the year where CNN did cover climate change, CNN Newsroom host Carol Costello speculated, “Are we just talking about this and people's eyes are glazing over?”

    4. MSNBC's Mike Barnicle: ExxonMobil CEO Rex Tillerson "Is A Huge Green Guy.” Trump’s nominee for secretary of state, Rex Tillerson, is the chairman and CEO of ExxonMobil, one of the world’s largest oil companies. Exxon is currently under investigation in several states for possibly violating state laws by deceiving shareholders and the public about climate change, while Tillerson himself has misinformed about climate science and mocked renewable energy. Yet according to Mike Barnicle, a regular on MSNBC’s Morning Joe, “Rex Tillerson is a huge green guy.” And alas, no, we don't think he was comparing Tillerson to the Jolly Green Giant or the Incredible Hulk.

    5. Disregarding Everything Trump Has Said And Done On The Subject, MSNBC’s Joe Scarborough Claimed “I Just Know” Trump Believes In Climate Science. On Morning Joe, co-host Joe Scarborough defended Trump after it was announced he had selected Pruitt, a climate science denier, to lead the Environmental Protection Agency (EPA). Scarborough -- who along with co-host Mika Brzezinski has repeatedly carried water for Trump -- insisted, “I just know” that Trump “has to believe” in climate science.

    Scarborough’s comments followed a wave of TV coverage about how Trump had supposedly “reversed course” on climate change, which was based on a New York Times interview in which Trump said he has an “open mind” about the Paris climate agreement and that “there is some connectivity” between human activities and climate change. But few of these reports addressed any of the substantive reasons that such a reversal was highly unlikely, such as his transition team’s plan to abandon the Obama administration’s landmark climate policy, indications that he will dismantle NASA’s climate research program, and his appointment of fossil fuel industry allies as transition team advisers -- not to mention the full context of Trump’s remarks to the Times.

    6. Trump Adviser Stephen Moore: Being Against Fracking “Is Like Being Against A Cure For Cancer.” While discussing his new book Fueling Freedom: Exposing the Mad War on Energy on C-SPAN2's Book TV, conservative economist and Trump economic adviser Stephen Moore stated that opposing fracking “is like being against a cure for cancer” because it is “one of the great seismic technological breakthroughs” that is “giving us huge amounts of energy at very low prices.” Never mind that many of the chemicals involved in fracking have actually been linked to cancer. 

    7. Stephen Moore: “We Have The Cleanest Coal In The World.” Moore’s preposterous praise for fossil fuels wasn’t just confined to fracking. On Fox Business’ Varney & Co., he declared that the U.S. has “the cleanest coal in the world.” That statement is quite difficult to square with the fact that “Coal combustion contributes to four of the top five leading causes of death in the U.S.—heart disease, cancer, stroke, and chronic lower respiratory diseases—according to Physicians for Social Responsibility,” as Climate Nexus has noted.

    Pro-coal propaganda also found a home on Fox Business’ sister network, Fox News, where The Five co-host Greg Gutfeld asserted that “coal is a moral substance. Where coal reaches, people live longer, happier lives.”

    8. Breitbart’s James Delingpole: Climate Change Is “The Greatest-Ever Conspiracy Against The Taxpayer.” In an article promoting a speech he gave to the World Taxpayers’ Associations in Berlin, Breitbart’s James Delingpole wrote: “Climate change is the biggest scam in the history of the world – a $1.5 trillion-a-year conspiracy against the taxpayer, every cent, penny and centime of which ends in the pockets of the wrong kind of people.” In the speech itself, Delingpole similarly claimed that “the global warming industry” is “a fraud; a sham; a conspiracy against the taxpayer.”

    Breitbart, which was until recent months run by Trump’s chief White House strategist Stephen Bannon, has frequently denied climate change and viciously attacked climate scientists. Delingpole, in particular, has described climate scientists as “talentless lowlifes” and referred to climate advocates as “eco Nazis,” “eco fascists,” and “scum-sucking slime balls.” Bannon has criticized Pope Francis for succumbing to “hysteria” about climate change; The Washington Post has written about how Bannon influenced Trump’s views on the issue during his time at Breitbart.

    9. Fox Report On Law Gas Prices: “Put The Tesla In The Garage And Break Out The Hummer.” Just 10 days after Trump was elected president, Fox News began giving him credit for low gas prices, the latest proof of the network’s blatant double standard when it comes to covering gas prices under Republican and Democratic presidents. But simply shilling for Trump was apparently not enough for Fox Business reporter Jeff Flock, who provided the slanted gas prices report on Fox News’ America’s News Headquarters. At the conclusion of the report, Flock also displayed a brazen lack of concern about climate change, declaring: “I would say put the Tesla in the garage and break out the Hummer.”

    10. Wall Street Journal’s Mary Kissel Instructed Viewers To “Trust” A Climate Science-Denying Fossil Fuel Front Group. In a video interview posted on The Wall Street Journal’s website, Journal editorial board member Mary Kissel instructed viewers who are “confused about the science surrounding climate change” to “trust” Rod Nichols, chairman of a climate science-denying fossil fuel front group known as the CO2 Coalition. During the interview, Nichols denied that human activities such as burning oil and coal are responsible for recent global warming, claiming that “climate change has been going on for hundreds of millions of years,” “there is not going to be any catastrophic climate change,” and “CO2 will be good for the world.” Kissel asked Nichols, “Why don't we hear more viewpoints like the ones that your coalition represents,” and concluded that the CO2 Coalition’s research papers are “terrific.”

    The Wall Street Journal has made a habit of “trusting” climate science deniers like Nichols -- or at least repeating their false claims about climate science. A recent Media Matters analysis of climate-related opinion pieces found that the Journal far outpaced other major newspapers in climate science misinformation, publishing 31 opinion pieces that featured climate denial or other scientifically inaccurate claims about climate change over a year-and-a-half period.

    11. Fox Host Clayton Morris: Rubio's Climate Science Denial At Presidential Debate Was An "Articulate Moment.” During a Fox News discussion of Florida Sen. Marco Rubio’s performance at a CNN presidential debate, Fox and Friends co-host Clayton Morris described Rubio’s claim that the climate is “always” changing -- a common talking point among climate science deniers -- as “a really articulate moment.” 

    While Morris’ endorsement of Rubio’s climate denial as “articulate” is particularly striking, a 2015 Media Matters analysis found that media frequently failed to fact-check GOP presidential candidates’ climate change denial.

    12. Fox Hosts Mocked Leonardo DiCaprio's Oscar Speech On Climate Change: "Focus On Something Else Other Than The Weather.” When actor Leonardo DiCaprio took home the Oscar for best actor for his role in The Revenant, the hosts of Fox News’ The Five and Fox and Friends mocked DiCaprio for devoting much of his acceptance speech to making the case for climate change action. On The Five, co-host Jesse Watters declared, “So the guy finally gets an Academy Award and he's talking about the weather. What's going on here?” Co-host Eric Bolling helpfully added, “Focus on something else other than the weather.”

    That wasn’t the only time in 2016 that DiCaprio was caught in Fox News’ crosshairs for having the nerve to talk about climate change. Later in the year, The Five aired footage from an event in which President Obama criticized congressional climate deniers and DiCaprio said, “The scientific consensus is in, and the argument is now over. If you do not believe in climate change, you do not believe in facts, or in science, or empirical truths, and therefore in my humble opinion should not be allowed to hold public office.” The Five co-host Greg Gutfeld then responded by likening criticism of climate science deniers to religious extremism, saying: “You have to wonder about a belief system that doesn't want any challenges, that doesn't want any of their theories to be questioned. This -- what he is talking about is radical Islam of science. He is actually turning science into a religion.”

    13. Fox’s Meghan McCain: "The Liberal Hysteria Over Climate Change Was So Overblown That Now People Have A Hard Time Even Believing It.” Rather than criticize conservatives or Republicans who frequently deny climate science, Fox News host Meghan Mccain blamed liberals for public confusion about climate change, declaring on Fox News' Outnumbered that “the liberal hysteria over climate change was so overblown that now people have a hard time even believing it and believing that it's something that's justified.” McCain, who also mocked Democratic presidential nominee Hillary Clinton for campaigning on the issue with Al Gore, added, “I do think there are signs we should look at, but if Al Gore, if you take his word for it, there's a big flood that's going to come in and wipe us all away in five minutes.”

    McCain is the daughter of Sen. John McCain (R-AZ), who notoriously flip-flopped on climate change legislation in 2009, undercutting congressional efforts to address the issue.

    14. Fox’s Steve Doocy: Obama’s Monument Designation Was Done To “Appease Environmental Terrorists.” On Fox & Friends, co-host Steve Doocy declared that President Obama’s designation of the first marine monument in the Atlantic Ocean was “done to appease environmental terrorists.” Not so shockingly, Doocy and his co-hosts did not comment when their guest, Deadliest Catch’s Keith Colburn, acknowledged that "increased water temperatures" from climate change are impacting fisheries across the United States.

    15. Fox Hosts Flipped Out About Portland Public Schools Decision To Stop Teaching Climate Denial To Children. In May, the Portland Public Schools board unanimously approved a resolution “aimed at eliminating doubt of climate change and its causes in schools.” But while climate science denial may no longer be taught in Portland public schools, it still has a place on Fox News, as the hosts of Outnumbered demonstrated in their flippant response to the resolution.

    Co-host Lisa Kennedy Montgomery said the Portland schools decision is “so anti-scientific,” adding, “There are still scientists, believe it or not, out there who say, ‘No, we still have to look at the data.’ And it's impossible to predict how the climate is going to change over hundreds or thousands of years.” Co-host Jesse Waters remarked, “So getting out of the ice age, how did the Earth warm up after the ice age? There were no humans there with cars and factories.” He also stated, “It gets hot, it gets cold, this spring has been freezing. It's not getting warmer, it seems like it's getting colder. Am I wrong?”

    But Fox News pundits aren’t just defenders of teaching climate science denial; they’re also partially to blame for it, according to researchers at Southern Methodist University (SMU). Last year, the SMU researchers released a study that found some children's textbooks that depict the reality of human-caused climate change with uncertainty are influenced by a climate science knowledge gap that finds its roots partly in conservative media misinformation. In particular, the SMU researchers pointed to previous research that showed Fox has disproportionately interviewed climate science deniers and that its viewers are more likely to be climate science deniers themselves.