Following Robertson's call for Chavez's assassination, ABC Family added disclaimer to 700 Club

››› ››› RAPHAEL SCHWEBER-KOREN

The cable channel ABC Family has changed the disclaimer at the end of its telecasts of the Christian Broadcasting Network's (CBN) The 700 Club. The disclaimer now reads, "The preceding CBN telecast does not reflect the views of ABC Family." On August 26, ABC Family's post-700 Club graphic read "The proceeding program was brought to you by CBN." The new disclaimer appeared on August 29 following host Pat Robertson's call on August 22 for the assassination of Venezuelan President Hugo Chavez:

The previous disclaimer, which last ran on August 26:

Media Matters for America called for ABC Family to stop showing The 700 Club following Robertson's remarks, which have been widely condemned. In response, ABC Family stated that it is "contractually obligated to air The 700 Club and has no editorial control over views expressed by the hosts or guests," and that it "strongly rejects the views expressed by Pat Robertson" [The New York Times, 8/24/05].

Stories/Interests
Religion, Pat Robertson on Chavez, Religious Broadcasting
We've changed our commenting system to Disqus.
Instructions for signing up and claiming your comment history are located here.
Updated rules for commenting are here.